Dom Herbat Blog – Wszystko o herbacie

Herbaciana relacja z Bułgarii

1 komentarz

W tym roku celem wakacyjnym była Bułgaria – a dokładnie Sofia oraz wybrzeże Morza Czarnego z kilkoma przystankami (Słoneczny Brzeg, Nessebar, Obzor, Warna, Złote Piaski, Bałczik, Kaliakra).

Herbaciarze zawiodą się, gdyż kraj ten nie ma nam za wiele do zaoferowania. Jest czaj, ale w głównej mierze to „bilkov čaj” (билков чай), czyli herbata ziołowa.

Czarną herbatę w Bułgarii pija się w zasadzie zimą. Kiedy prosiłem o filiżankę herbaty, kelenerzy patrzyli ze ździwieniem, oferując mi w zamian Nestea Ice Tea (!!).  Ale spotkało mnie też pozytywne zaskoczenie – otóż w Warnie w jednej z kafejek poprosiłem o herbatę – biłkow czaj – byłem już trochę zrezygnowany i posatwiłem na herbatę ziołową, ale coś musiałem przekręcic w jej nazwie i kelner przyniósł mi pokaźną drewnianą skrzyneczkę w kolorze bordo…a w niej….poupychane w przegródkach herbaty Darjeeling, Ceylon, English Breakfast, Earl grey… miłe zaskoczenie.

Ponad 600 lat wpływów tureckich i zdawać by się mogło, że to własnie herbata będzie podstawowym ciepły napojem narodowym (tak jak to jest w Turcji), niestety nie, jest nim jednak kawa a herbatę traktuje się bardziej jak lekarstwo.

Ale skoro nie możemy skosztować dobrej herbaty, to pozostaje nam jeszcze genialne bułgarskie piwo Kamenitza, Zagorka czy Szumensko, banica z kaszkawałem lub serem, ajran na upały, bułgarski chłodnik tarator, musaka, szopska sałata, kawarma, a na deser bakława…..

Następnym razem do Bułgarii zabieram większy zapas herbat, tak by po filiżance zielonej lub czarnej herbaty móc w pełni rozkoszować się bułgarskim, czarnomorskim klimatem.

Autor: DomHerbat

Dom Herbat - blog o herbacie

One thought on “Herbaciana relacja z Bułgarii

  1. Uwielbiam takie herbaciane relacje 🙂 przypomina mi to trochę opis Cejlonu jaki znalazłem jakiś czas temu na blogu klubu miłosników dobrej herbaty 🙂 Super zdjecia 🙂

Skomentuj

